Jan 16, 2012

Bila kanak2 hyper berkumpul


Bismillahirrahmanirrahim...

Bila kanak2 hyper berkumpul di alam maya, terasa bestnya tengok semua aktif berdiskusi ilmu walaupun tak nampak masing2 secara zahir. Serius, saya sangat seronok!

Ukhibbukunna fiLlah abadan abada, biidzniLlah... :D

'Ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihi-Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah)Mu, bersatu memikul beban dakwah-Mu. Hati-hati ini telah mengikat janji setia mendaulat dan menyokong syariat-Mu, maka eratkanlah ikatan-Nya ya Allah.

Kekalkan kemesraan antara hati-hati ini. Tunjuklah kepada hati-hati ini dengan limpahan iman jua keyakinan dan keindahan tawakkal kepada-Mu. Hidup suburkan hati-hati ini dengan pengetahuan sebenar tentang-Mu. 

Jika Engkau mentakdirkan mati, maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-Mu. Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong.

Ya Allah, perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga dan para sahabat baginda semuanya. Amin."

ps: weekend ni 2nd walimah another member kanak2 hyper. :) Mabruk alaiki ya ukhti, semoga terus tsabat dalam jalan ni ya, ameen2 ya Allah. 

3 comments:

Deen said...

SEMOGA TERUS TSABAT DAN ISTIQOMAH!!!~

Elle said...

Nana!! hehe uhibbuki fillah aidan, abadan abada! =)

Deremind said...

Deen: Ameen2 ya Allah!
Elle: uhibbuki Hubban syadidan :)