Dec 16, 2012

Are you ready to be a Muslim Warrior?

Bismillahirrahmanirrahim...

Berkesempatan mengikuti mukhayyam Teens "Be a Muslim Warrior" (BMW) yang berlangsung selama 2 hari di Kebun Pak Syarif, Teluk Kumbar, Pulau Pinang. Walaupun hanya mampu mengikuti selama sehari, pada saya, impaknya bukan peserta saja yang merasainya.

Be A Muslim Warrior...

Saya yang sudah berusia suku abad, masih terfikir apakah layak untuk saya menjadi pejuang Islam?

Sanggup tak korbankan harta untuk Islam?
Jiwa?
Nyawa?

Sanggup mati untuk Islam?

Di kem, saya tak mendengar keluhan (atau mungkin saya yang kurang aware.. :) ) khemah basah dek hujan lebat petang semalam. Yang pasti, mereka cuma mencari solusi, mencari kain sendiri untuk mengelap khemah masing2.

Makan bersama di dalam talam bulat (Bulatan gembira sambil makan masakan sendiri yang lazat?) - setelah berpenat lelah menangkap ikan dan memasak.

Mengatasi risau dan takut masing2 ketika kembara malam, semua berjaya meletakkan tawakal mereka pada Allah. *Terutama yang kali pertama, alhamdulillah berjaya mengatasi setelah dipujuk. Subhanallah!*

Ini adik2 generasi Muslim Warrior akan datang. Tak lama lagi inshaAllah. Saya berdoa mereka tetap dalam semangat kental, berjuang liLlahi ta'ala!


Program seterusnya: Street Da'wah! All the best adik2 :x

No comments: